Skuodo PPT loogopedė ir specialioji pedagogė Jolanta Viršilienė
Susidarius šiai, mums visiems, neįprastai situacijai Lietuvoje ir visame pasaulyje, teikiu kvalifikuotą individualią pagalbą ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams nuotoliniu būdu. Taip mes galime išmokti:
- Artikuliacinio aparato mankštelių;
- Pūtimo pratimų;
- Diafragminio kvėpavimo;
- Įtvirtinti garsus skiemenyse, žodžiuose, sakiniuose;
- Lavinti smulkiąją motoriką;
- Piešti, spalvinti, rašyti, skaičiuoti;
- Sisipažinti su spalvomis, geometinėmis formomis, sąvokomis (dydžio, ilgio, svorio...);
- Kurti pasakas, istorijas...
Kilus klausimams kreiptis:
Tel. nr.: +370 694 85653
Facebook puslapyje Logopedė Jolanta rasite įvairių užduotėlių kalbai ir kitoms funkcijoms ugdyti.
Skatinkime vaikų kalbą ir kūrybiškumą namuose.
Vaikams patinka įvairios pasakos, pačių sukurtos istorijos. Jų fantazija plati ir spalvinga. Kad istoriją kurti būtų lengviau, galima prisipiešti, prisikarpyti, prisispausdinti įvairiausių paveikslėlių, o po to pasinaudojant turimais ir naujai pasigamintais paveikslėliais, galima kurti savo pasakas, istorijas. Kad būtų linksmiau, pasakas kurti gali kuo daugiau žmonių: brolis , sesuo, mama, močiutė, tėtis...visi artimieji, kurie yra šalia. Kuo jūsų daugiau, tuo istorija ar pasaka tampa įdomesnė, o įvykių eiga tampa vis labiau netikėta.
Tai pradėkime žaidimą ir kurkime... Ką turime padaryti:
*Kaip ir sakiau, pirmiausia pasigaminame (piešiame, spausdiname, karpome, klijuojame) daug kortelių su įvairias paveikslėliais.
*Užvertus paveikslėlius, traukiame juos po vieną ar po kelis (tai nusprendžiate patys), na ir įjungiate savo vaizduotę... Taip gimsta jūsų istorija.
Jei tėveliai užsiėmę, o sesės, brolio ar močiutės nėra šalia, pasaką galima kurti ir vienam. Tiesiog išmaišai korteles, trauki po vieną ir kuri savo istoriją.
Tokios užduotys plečia vaikų žodyną, moko taisyklingai formuoti sakinius, skatina fantaziją, ugdo bendravimo įgūdžius.Tai yra įdomi, žaisminga, nepabostanti ir naudinga veikla namuose.
Internetinės nuorodos kalbos ugdymui:
http://eilerastukaivaikams.blogspot.lt/
http://maziejisnekoriai.blogspot.lt/
http://www.frepy.eu/part_lt.html
http://pasakukampelis.eu/lt/?Zaisdami-mokomes
DĖL PSICHOLOGINIO KONSULTAVIMO KARANTINO LAIKOTARPIU
Pastarosios savaitės kelia mums nemažai iššūkių. Turime pasirūpinti savo ir artimųjų saugumu, ieškoti naujų darbo organizavimo būdų ir formų.
Vyriausybės nutarimu karantino laikotarpiu valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose, valstybės ir savivaldybių valdomose įmonėse darbas organizuojamas ir klientai aptarnaujami nuotoliniu būdu, išskyrus atvejus, kai būtina atitinkamas funkcijas atlikti darbo vietoje. Privaloma užtikrinti būtinųjų neatidėliotinų funkcijų atlikimą. Siekiant saugoti ne tik savo, bet ir tų, kurie kreipiasi psichologinės pagalbos bei visos visuomenės sveikatą, karantino laikotarpiu psichologinės konsultacijos gyvo kontakto būdu gali būti teikiamos psichologo sprendimu tik išimtinais atvejais, kai yra reali grėsmė kliento gyvybei (savižudybės grėsmės atveju). EFPA pabrėžia, kad internetinės konsultacijos, ypač per vaizdo pokalbius, yra įmanoma įprasto psichologinio konsultavimo alternatyva teikiant psichologinę priežiūrą ir terapiją. Psichologinis konsultavimas internetu yra vertingas karantino laikotarpiu.
Dabar yra galimybė ne tik mokytis būti su gyvenimo neapibrėžtumu, nesaugumu, kuris visuomet šalia, bet ir proga kiekvienam iš mūsų paaugti savo žmogiškumu – mokytis empatijos, bendruomeniškumo, solidarumo, atsidavimo, gyvenimo ne tik sau, bet ir kitam..
Aš, psichologė Snieguolė Andrutienė konsultuoju:
Tel: 867916639; 861876732;
El.paštu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.;
Skype: Snieguole Andrutiene;
Viber programėle;
Kita aktuali informacija konsultuojant karantino laikotarpiu
VšĮ „Nerimo klinika“ parengtos gairės.
Europos psichologų asociacijų federacijos (EFPA) informacija.
Žemaitienė, N. ir Argustaitė, G. (2014). Savižudybių, katastrofų, kitų ekstremalių situacijų valdymas ir būtinosios psichologinės pagalbos organizavimas. Metodinis leidinys / mokomoji knyga. Kaunas: Lietuvos sveikatos mokslų universitetas.
Europos trauminio streso tyrimų asociacijos (ESTSS) informacija.
EMDR Europe psichologinės savipagalbos gairės viruso COVID-19 plitimo situacijoje.
Pasaulio sveikatos organizacijos (WHO) informacija.
Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro (ECDC) informacija.
Karantino psichologinis poveikis ir kaip jį sumažinti: trumpa įrodymų apžvalga.
Karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje metu,
Skuodo pedagoginės psichologinės tarnybos
socialinė pedagogė Ingrida Momkienė paslaugas teikia nuotoliniu būdu.
Dėl Jums svarbių klausimų prašau kreiptis
el. paštu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
telefonu: 8 617 94982
Rekomendacijos tėvams, mokytojams ir mokiniams
Uždarius ugdymo įstaigas, tėvams dideliu iššūkiu tampa ne tik vaikų priežiūros organizavimas, bet ir nuolatiniai jų klausimai „Ką veikti?“. Šis laikas, kai tėvams reikia pasirūpinti vaikų užimtumu, gali tapti puikia galimybe daugiau laiko praleisti kartu ir užsiimti bendra veikla. Dalinamės informacija ką galima nuveikti likus namuose:
☺ Interaktyviosios pasakos, edukaciniai žaidimai lietuvių kalba: Saulytučiai http://www.tuciai.lt/
☺ Jaunųjų gamtos reindžerių platformą www.gamtosreindzeris.lt.
☺ Ką veikti? - https://mtc.lt/attachments/article/643/RM_Ka_veikti.pdf
☺ Šeimos gidas - https://www.seimosgidas.lt/zaidimai
☺ LRT televizija nuo kovo 16 d. siūlo specialią laidą dėl koronaviruso grėsmės į pamokas neinantiems mokiniams. Valandos trukmės laida „Įdomiosios pamokos tiesiogiai“ transliuojama kiekvieną dieną 13 valandą per LRT. https://www.lrt.lt/naujienos/tavo-lrt/15/1151138/del-koronaviruso-namie-likusiems-vaikams-lrt-televizija-rengia-nauja-laida-idomiosios-pamokos-tiesiogiai
☺ Visoms Lietuvos mokykloms visas „Vyturio” lobynas atveriamas nemokamai.
Skaitmeninės knygos čia: https://vyturys.lt/kodas/corona
Garso knygos čia: http://bit.ly/vyturioknygos
☺ 78 lietuviškos audio knygos nemokamai - https://www.audioknygos.lt/78-nemokamos-lietuviskos-audio-knygos-3/?fbclid=IwAR0F1axMHLeD8BcpPuwusLXlHzLzKAJvXZX11QbaoW4tPOoZSF39i3snUVY
☺ British Museum virtualus turas - https://britishmuseum.withgoogle.com/
☺ Musée d’Orsay turas Paryžiuje - https://artsandculture.google.com/project/360-videos?hl=en
☺ Turas po Seulo Nacionalinį modernaus meno muziejų - https://artsandculture.google.com/partner/national-museum-of-modern-and-contemporary-art-korea?hl=en
☺ Edukacijos vaikams "Vilniaus miesto įkūrimas" ir "Vilniaus miesto gyvenimas" - https://www.ldm.lt/spalvink-vilniu/
☺ Nemokama edukacinė medžiaga vaikams - https://mokytojoturinys.lt/?fbclid=IwAR2M7NnLIzAf5KOPQRT9tJHR-MD3Yqrc_H4qLoZ9fdZ3KKPSgMKlMxngny
☺ Edukaciniai filmukai - https://ed.ted.com/
Ką veikti kartu?
- Sudarykite šeimos grojaraštį. Kartu atrinkite mėgstamiausius muzikinius kūrinius ir sudėkite į vieną grojaraštį. Vaikams bus malonu klausytis tiek su tėvais, tiek vieniems.
- „Keliaukite po pasaulį“. Pasirinkite šalį ir visą dieną „keliaukite“ po ją. Pvz., pasigaminkite tai šaliai būdingų patiekalų, išmokite kelis joje vartojamus žodžius, suraskite ir papasakokite vieni kitiems įdomių faktų apie tą kraštą ar net surenkite protmūšį.
- Užduokite vienas kitam klausimus pasirinkta tema. Vieną kartą temą gali sugalvoti vaikas, kitą kartą – suaugęs. Kol tėvai užsiėmę, vaikas taip pat turės, ką veikti, kol parengs klausimus.
- Vardinkite daiktus, kuriuos matote namuose ar per langą. Pasirinkite raidę ir paeiliui vardinkite, kokius daiktus matote iš tos raidės.
- Dekoruokite drabužius. Karpykite juos, išpieškite ar išsiuvinėkite.
- Kurkite istoriją. Kiekvienas paeiliui sugalvodamas po sakinį, sukursite savo unikalų pasakojimą.
- Spėliokite, apie kokį daiktą galvoja kitas. Vienas sugalvoja daiktą, kurį tuo metu mato, o kitas užduodamas klausimus, bando išsiaiškinti, kas tai yra. Atsakinėti galima „Taip“ arba „Ne“.
- Pasakokite apie savo vaikystę. Vaikams labai įdomu sužinoti, ką žaisdavo jų tėvai, kaip rengdavosi, ką mėgo valgyti, kur atostogaudavo, kokius pažymius gaudavo ir pan. Vaikai mielai užduoda daug papildomų klausimų.
- Papasakokite vaikams apie jų „vaikystę“. Nesvarbu kokio amžiaus vaikai, visiems labai įdomu klausytis istorijų apie save, ypač apie tą amžių, kurio jie patys neprisimena. Pasakokite, kaip džiaugėtės jiems gimus, kaip ramindavote, kokių juokingų istorijų nutikdavo.
- Kurkite kryžiažodžius. Vienas parengia kryžiažodį, kitas jį išsprendžia. Paskui atvirkščiai. Tokiu būdu vaikas gali labai praplėsti savo žinias.
- Gaminkite kartu. Pasiūlykite vaikui surasti receptą ir vėliau jį kartu išbandykite.
- Aptarkite filmus. Kartu žiūrėkite filmą ir paskui jį aptarkite. Paklauskite vaiko, kuri vieta labiausiai patiko, jeigu būtų herojaus vietoje, kaip jis pasielgtų, kodėl, jo nuomone, veikėjas priėmė tokį sprendimą ir pan.
- Sukurkite savo mankštos programą. Vieną pratimą siūlykite jūs, kitą – vaikas. Atsirinkite tuos, kuriuos visi galėsite atlikti, ir kiekvieną dieną kartu mankštinkitės.
- Pertvarkykite kambarį. Kartu aptarkite, kaip galėtumėte atnaujinti vaiko kambarį ar bendras erdves: perstumdyti baldus, pakabinti vaiko piešinių ar šeimos nuotraukų, pertvarkyti daiktus lentynose.
- Užsiimkite sodininkyste. Pasisėkite prieskoninių žolelių ar gėlių, tinkamų balkonui, auginkite svogūnų laiškus. Įvairaus amžiaus vaikams įdomu prižiūrėti augalus ir stebėti, kaip jie auga.
- Ieškokite paslėptų daiktų „Šilta–šalta“. Vienas paslepia sutartą daiktą kambaryje, o kiti turi jį surasti, vadovaudamiesi paslėpusiojo užuominomis: „šilta“ (kai yra visai arti ieškomo daikto) arba „šalta“ (kai daiktas yra gerokai toliau).
- Žaiskite laivų mūšį. Senas, bet ir vaikus, ir suaugusiuosius labai įtraukiantis žaidimas. Tam užtenka languoto sąsiuvinio lapų ir pieštuko.
- Pieškite mįsles. Sugalvokite objektą arba daiktą (pvz., namas). Popieriaus lape nupieškite tik mažą jo detalę (pvz., kaminą be dūmų). Vaikai spėja, kokio objekto ar daikto tai dalis. Jei atspėti nepavyksta, papildykite piešinį, dar keliomis detalėmis iki tol, kol atspės. Tada, apsikeiskite.
KVIETIMAS PAAUGLIAMS DALYVAUTI KOGNITYVINĖ ELGESIO KOREKCIJOS PROGRAMOJE „EQUIP“
Tai - terapijos programa asocialaus elgesio problemų turintiems paaugliams, kurios metu jie tampa labiau motyvuoti ir pasirengę padėti vienas kitam.
Programos tikslas –mokyti paauglius mąstyti ir elgtis atsakingai taikant savitarpio pagalbos metodą, motyvuoti ir įgalinti juos teikti pagalbą vienas kitam. „Equip“ programa suteikia galimybę atpažinti mąstymo ir elgesio problemas bei jas spręsti taikant savitarpio pagalbos metodą. „EQUIP“ yra daugiakomponentė programa, kuri derina bendraamžių pagalbos grupės metodus su kognityvinio vystymosi ir įgūdžių lavinimo modeliais, specialiai skirtais motyvuoti ir mokyti asocialaus elgesio paauglius mąstyti ir elgtis atsakingai. Ji pabrėžia teigiamą tikslinės grupės potencialą, kartu atkreipiant dėmesį į vadinamuosius dalyvių 3 D ribotumus: kognityvinius iškraipymus (distortions), socialinių įgūdžių trūkumus (deficiencies) ir socialinės-dorovinės raidos vėlavimus (delays).
„EQUIP“ programos pagrindiniai komponentai –savitarpio pagalba ir ugdymas –priklauso vienas nuo kito. Psichoedukacija turi būti neatskiriama savitarpio pagalbos programos dalis, kadangi net ir labiausiai motyvuoti jaunuoliai negali veiksmingai padėti savo bendraamžiams, kol nėra pašalinti jų pačių pagalbos teikimo įgūdžių trūkumai. Ir atvirkščiai, siekiant, kad psichoedukacinės programos būtų veiksmingos, jaunuoliai turi būti motyvuoti keistis, o tai ir yra bendraamžių pagalbos programų stiprusis elementas. Programą sudaro:
1. Pykčio valdymas ir mąstymo klaidų koregavimas.
2. Socialinių įgūdžių lavinimas.
3. Brandaus moralinio vertinimo ugdymas.
„Equip“ programos užsiėmimai vienai grupei vyksta ne mažiau 10 savaičių, juos veda du specialistai (treneriai). Užsiėmimų metu taikomi pykčio valdymo metodai(taip pat ir mąstymo klaidų korekcijos būdai), mokomasi socialinių įgūdžių (įgūdžių trūkumų šalinimo) ir brandžių, atsakingų sprendimų priėmimo koncepcijų bei įgūdžių (dorinio ugdymo ir moralės raidos). Taip pat užsiėmimai skiriami savitarpio pagalbai, kurios metu patys paaugliai vieni kitiems teikia konstruktyvią pagalbą. Pasakodami savo gyvenimo istorijas, atskleisdami ir aptardami savo problemas bei mąstymo klaidas, perorientuodami negatyvius grupės narius ir padėdami vienas kitam planuoti, kaip gyvens ateityje, padeda vienas kitam mąstyti ir elgtis atsakingai.
Page 9 of 13