Karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje metu,

Skuodo rajono pedagoginė psichologinė tarnyba

paslaugas teikia nuotoliniu būdu

 Dėl Jums svarbių klausimų kreiptis:

 

Direktorė Lidija Rimkūnienė paslaugas teikia:

Tel. nr.: +370 645 16743

El. paštu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Psichologė Snieguolė Andrutienė paslaugas teikia:

Tel. nr.:  +370 679 16639; +370 618 76732;

El.paštu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. ;

Skype: Snieguole Andrutiene;

Viber programėle.

 

Logopedė ir spec. pedagogė Jolanta Viršilienė paslaugas teikia:

Tel. nr.: +370 694 85653

Facebook puslapyje Logopedė Jolanta rasite įvairių užduotėlių kalbai ir kitoms funkcijoms ugdyti.

Konsultacijos atliekamos Zoom programoje.

 

Socialinė pedagogė Ingrida Momkienė paslaugas teikia:

Tel. nr.: +370 617 94982

el. paštu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

KAIP IŠBŪTI KARANTINE UGDYMO PROCESO METU

REKOMENDACIJOS TĖVAMS

 

 

         Uždarius ugdymo įstaigas, tėvams dideliu iššūkiu tampa ne tik vaikų priežiūros organizavimas, nuolatiniai jų klausimai „Ką veikti?.

Tačiau nerimą kelia ir tai, kad kitą savaitę laukia naujas iššūkis – sudaryti sąlygas ugdymuisi namų aplinkoje.

Dažnai girdžiu tėvų klausimus – „kaip tai atrodys“, „ar aš sugebėsiu“, „ o jeigu vaikas nesutiks“ „kaip aš jį priversiu“ ir begalės kitų baimių ir pamąstymų.

    Prisitaikyti prie naujo gyvenimo ritmo, kai tėvams teks tuo pačiu metu ir dirbti namuose, pasirūpinti vaiko ugdymo procesu, leisti laiką bus kur kas lengviau, jeigu šeima iš anksto susitars, kaip atrodys jų diena. Taip pat svarbu nuspręsti, kokių naujų taisyklių bus laikomasi. Tai padės sumažinti stresą ir įtampą tarp namiškių.

Pagrindinės rekomendacijos, kurios gali padėti išvengti nesusipratimų bei įtampos nuotolinio mokymo (si)  proceso metu karantine:

  • Papasakokite vaikui apie tai, kad jis turės mokytis, tačiau kitu nei įprasta būdu. Virtualių programų pagalba vaikas susitiks internetinėje erdvėje su savo mokytoja ir draugais. Iš pradžių gali būti netikėta, nauja ir įdomu, tačiau ilgainiui tai taps rutina reikalaujanti pastangų, darbo bei atsakomybės. 
  • Svarbu tinkamai susidėlioti dienotvarkę. Pasikeitusi kasdienybė, kels mažiau streso, jeigu tinkamai susidėliosime dienotvarkę karantino metu. Kada šeima kelsis, kada pusryčiaus. Kada vyks pamokos, kitos būtinos veiklos, kada šeimos nariams reikia tylios aplinkos ir susikaupimo. Kada laisvas laikas, pietūs, poilsio pertraukėlės, bendravimas, knygų skaitymas, įvairūs namų ruošos darbai, laikas miegui.

Jeigu turite galimybe pasidarykite savaitės veiklų tvarkaraštį, atspausdinkite ir pakabinkite namie visiems patogioje ir matomoje vietoje.

 Pasidalinkite ir aptarkite kokią veiklą namuose turi vykdyti kiekvienas šeimos narys. Jeigu tenka dalintis kompiuteriais, planšetėmis sudarykite tikslų laiką kada kiekvienas šeimos narys galės naudotis šiais prietaisais.

  • Užtikrinkite tinkamas sąlygas ir patogią bei pastovią vietą vaiko mokymuisi.
  • Pamokų metu pasiūlykite vaikui apsivilkti uniformą, ar bent vieną jos dalį. Tai gali įnešti rimtumo, atsakomybės ir pasijusti tarsi mokykloje.
  • Savo vaikui tikrai padėsite susikaupti ir išlaikyti dėmesį, jeigu pašalinsite visus galimus išorinius dirgiklius ir trikdžius – išjunksite telefonų garsus, televizorius, radijo prietaisus ir kitus buities elementus, kurių paprastai nebūtų klasėje pamokų metu – neplautų indų, maisto, saldumynų ir pan.
  • Vaiko pamokų metu neužsiimkite pašaliniais darbais, kurie gali trikdyti vaiko dėmesį – bendravimas telefonu su draugais, užkandžiavimas, namų tvarkymas ar pan.
  • Nusibrėžkite aiškias ribas tarp pamokų, laisvalaikio ir namų ruošos. Tai padės jūsų susikurtas tvarkaraštis, dienotvarkė ir jau apsitartas jūsų gyvenimo ritmas karantino metu.
  • Nenumokite ranka į savo ar vaikų nerimą, kalbėkitės. Vaikams paprastais žodžiais paaiškinkite kas yra virusas (yra nemažai internete spalvotų iliustracijų apie virusą COVID – 19, kur aiškiai ir paprastai paaiškinama vaikams suprantama kalba);
  • Paaiškinkite, kodėl šiuo metukarantinas yra tiesiog būtinas ir neišvengiamas. Taip pat kodėl svarbu laikytis prevencinių priemonių: kruopščiai plauti rankas, dezinfekuoti paviršius, nesiglėbesčiuoti ir pan.
  • Būtinai pasikalbėkite apie tai, kad reikėtų išlikti ramiems, neprarasti optimizmo, ir kad labai svarbūs – geri tarpusavio santykiai. Vis priminkite vaikams, kad jeigu pikta, baisu ar neaišku, kas ir kodėl vyksta, jie pasakytų apie tai, klaustų visko, ką nori sužinoti. Nenumokite ranka į vaikų ir savo pačių nerimą – kalbėkitės“.
  • Stenkitės išlaikyti „šaltą protą“ - nuolat neskaitykite, nežiūrėkite ir neklausykite informacijos apie situaciją. Tokiu atveju įtampos ir nerimo bus mažiau dėl Lietuvoje bei pasaulyje plintančio viruso bei jo sukeltų padarinių. Svarbu, kad kuo mažiau tokios informacijos girdėtų ir vaikai. Pasirinkite tinkamus informacijos šaltinius, pastovų laiką dienos metu, kada pasidomėsite žiniomis ir jei manysite, kad ką nors iš to reikia žinoti vaikams, papasakokite savais žodžiais. Nenuklyskite su vaikais į svarstymus „kas bus?“, „ o jeigu“......
  • Kiek įmanoma išlaikykite socialinius kontaktus reguliariai bendraujant  telefonu ar kitomis ryšio priemonėmis su giminėmis ir artimaisiais. Sudarykite sąlygas vaikams susisiekti su jų draugais, seneliais, kitais giminaičiais. Šioje situacijoje pagrindinė rekomendacija būtų bendrauti nuotoliniu būdu. Padėkite vaikui išlaikyti ryšius bei bendravimą su savo bendraamžiais, klasės draugais. Yra puikių platformų, leidžiančių bendrauti čia ir dabar, susijungti bendram žaidimui. Vaikai yra kūrybingi, jie jungiasi ir bendrauja kiekvienas būdamas savo kambaryje ir kažką veikdamas. Neribotas internetas – tiltas į bendravimą, išsigelbėjimas, nes „gyvai“ kol kas daryti to negalime. 
  • Nepamirškite būtinų pertraukų, jeigu nemažą dienos dalį vaikai naudojasi internetu. Jeigu turite galimybę išeiti į lauką nesibūriuojant – puiku. Tačiau jeigu tenka laiką leisti mieste, tai atsikvėpti puikiai tiks net ir išėjimas į balkoną, mėgstamos muzikos pasiklausymas, pokalbis su šeimos nariais.
  • Skirkite laiko tiek savo, tiek savo vaikų jausmams. Kalbėkite su vaikais apie jų savijautą – kasdien kelis kartus paklauskite kaip jaučiasi jūsų vaikas. Paprašykite jo nupiešti savo emociją, kartu tai aptarkite. Dažnai apkabinkite, pasakykite, kad vaikas jums brangus, kad jį mylite. Tai užtikrins saugumą, suteiks ramybės, bendrumo.

O taip pat kuo dažniau ir daugiau užsiimkite veiklomis, gerinančiomis fizinę bei emocinę savijautą ir savo pomėgiais (sveikai maitinkitės, sportuokite, šokite, žaiskite žaidimus, medituokite, išlaikykite stabilų miego laiką).

Kartu pietaukite, vakarieniaukite, skirkite laiko bendrai šeimos veiklai.

Išlaikykite kuo daugiau įprastų kasdienių dalykų – ritualų, kurie yra šeimoje įprasti. Tai visiems padės jaustis saugiau, ramiau, išgyventi šį nelengvą visiems laikotarpį.

 

LIKITE SVEIKI !

 Psichologė Snieguolė Andrutienė

Skuodo PPT  loogopedė ir specialioji pedagogė Jolanta Viršilienė

Susidarius šiai, mums visiems,  neįprastai situacijai Lietuvoje ir visame pasaulyje, teikiu kvalifikuotą individualią pagalbą ikimokyklinio, priešmokyklinio ir mokyklinio amžiaus vaikams nuotoliniu būdu. Taip mes galime išmokti:

- Artikuliacinio aparato mankštelių;

- Pūtimo pratimų;

- Diafragminio kvėpavimo;

- Įtvirtinti garsus skiemenyse, žodžiuose, sakiniuose;

- Lavinti smulkiąją motoriką;

- Piešti, spalvinti, rašyti, skaičiuoti;

- Sisipažinti su spalvomis, geometinėmis formomis, sąvokomis (dydžio, ilgio, svorio...);

- Kurti pasakas, istorijas...

 

Kilus klausimams kreiptis:

Tel. nr.: +370 694 85653

Facebook puslapyje Logopedė Jolanta rasite įvairių užduotėlių kalbai ir kitoms funkcijoms ugdyti.

Skatinkime vaikų kalbą ir kūrybiškumą namuose.

 

Vaikams patinka įvairios pasakos, pačių sukurtos istorijos. Jų fantazija plati ir spalvinga. Kad istoriją kurti būtų lengviau, galima prisipiešti, prisikarpyti, prisispausdinti įvairiausių paveikslėlių, o po to pasinaudojant turimais ir naujai pasigamintais paveikslėliais, galima kurti savo pasakas, istorijas. Kad būtų linksmiau, pasakas kurti gali kuo daugiau žmonių: brolis , sesuo, mama, močiutė, tėtis...visi artimieji, kurie yra šalia. Kuo jūsų daugiau, tuo istorija ar pasaka tampa įdomesnė, o įvykių eiga tampa vis labiau netikėta.

Tai pradėkime žaidimą ir kurkime... Ką turime padaryti:

     *Kaip ir sakiau, pirmiausia pasigaminame (piešiame, spausdiname, karpome, klijuojame) daug kortelių su įvairias paveikslėliais.

    *Užvertus paveikslėlius, traukiame juos po vieną ar po kelis (tai nusprendžiate patys), na ir įjungiate savo vaizduotę... Taip gimsta jūsų istorija.

Jei tėveliai užsiėmę, o sesės, brolio ar močiutės nėra šalia, pasaką galima kurti ir vienam. Tiesiog išmaišai korteles, trauki po vieną ir kuri savo istoriją.

 

Tokios užduotys plečia vaikų žodyną, moko taisyklingai formuoti sakinius, skatina fantaziją, ugdo bendravimo įgūdžius.Tai yra įdomi, žaisminga, nepabostanti ir naudinga veikla namuose.

 

Internetinės nuorodos kalbos ugdymui:

http://eilerastukaivaikams.blogspot.lt/

http://maziejisnekoriai.blogspot.lt/

http://www.frepy.eu/part_lt.html

http://pasakukampelis.eu/lt/?Zaisdami-mokomes

http://www.jigsawplanet.com/